Categorie | 4-12 jaar Digitale Geletterdheid |
Groep | Groep 1-2 |
computational thinking | |
Prijzen |
|
Co-de-Rups is een kindvriendelijke robot in de vorm van een rups. Met deze rups leren kinderen spelenderwijs coderen. Ze oefenen ze op speelse manier vaardigheden voor de 21e eeuw, zoals logisch nadenken, experimenteren, probleemoplossing en ruimtelijk inzicht.
Hoe werkt het precies?
Co-de-Rups bestaat uit 9 gemakkelijk aan elkaar te koppelen delen die kinderen steeds anders kunnen ordenen om het speelgoed in een bepaalde richting te laten bewegen. Co-de-Rups kan vooruit, naar links, naar rechts, wiebelen, dansen of een paar seconden wachten voordat hij weer gaat bewegen. Kinderen ontdekken dat door het verwisselen van de segmenten dat de rups zich anders gaat bewegen. Ze gaan experimenteren om uit te zoeken hoe ze zelf het gedrag van de rups kunnen sturen. Dat vraagt uitproberen, waarnemen, en goed nadenken over wat elk segment bijdraagt aan het bewegen van de rups. De leerlingen maken samen een plan om een doel te bereiken. Ze testen, evalueren en wijzigingen een programma als dat nodig is.
Leerlingen kunnen individueel of in groepjes oefenen met Co-de-Rups. Het project omvat meerdere lessen. Maak hier alvast kennis met Co.
Dit project bestaat uit:
Benodigdheden: Om de apps te kunnen gebruiken dienst de school zelf te zorgen voor een tablet en installeert daarop de Co-De-Rups en Rupsje nooit genoeg apps.
Voorbereiding: De voorbereiding van de leerkracht vereist ongeveer 20 minuten.
Startdatum | Einddatum | |||
---|---|---|---|---|
13 januari 2025 | 21 februari 2025 | volgeboekt | ||
24 maart 2025 | 16 mei 2025 | volgeboekt |